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Bashiok über das Diablo 3: Trade-System

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    Der Community Manager Bashiok von Blizzard dürfte bereits allen Usern die in den Offiziellen Foren unterwergs sind ein Begriff sein. Nun hat er unter anderem einige Fragen der Community zum Handel-System beantwortet:

    Azrabaine @ Maelstrom: Everyone seems to be worried Blizzard won't give us a currency or that they'll make sure there isn't any trading with BoE/BoP.

    What's the problem with the way Diablo II did it? I'm not just saying my opinion, I'm asking the question: what were the problems with Diablo II's player-run economy and what do you want Blizzard to do?

    So in my opinion, I like the idea of a player-run system. It seems much more fun to me. Sure, having a set currency like in WoW is simple, but I feel like it sucks the fun out of bartering (which is a reason I loved Diablo II). In WoW you can simply have a lot of gold but in Diablo II you can be your own self-sufficient merchant, peddling your wares across the Diablo world. I remember getting a +1 Summoning Skill Level charm and trading it up to three Ist runes and a Ber. Fun! With a set currency I'm afraid trading isn't going to exist like this and it will merely be a matter of picking the future cow level clean of items and then buying something off of someone

    Bashiok: One of the largest issues with a bartering system is that it prevents any ease of entry into the system for players. I have an item and I think it's probably worth something, but I have no idea what its worth and no easy way to find out. You have an item I want, but I have no idea what you may want for it or if I'm going to get a fair trade for it. You may throw a bunch of acronyms at me, get frustrated I don't know what I'm doing, and then leave. That's not going to be a positive experience for either of us, and neither of us get what we want out of it. With a stable economy and currency, there's at least a common language that anyone can understand regardless of their game knowledge.

    Cheque @ Dethecus: So, can you speak on whether gold going to be worth something in Diablo 3, or if the developers are planning to continue the item-based currency method?

    Bashiok: We want gold to be worth something in Diablo III, yes.

    branderic @ USWest: How would you react if D3 had item binding?

    Bashiok: Diablo is a trading game, and we have no plans to change that. We don't have any inclination to make items bind to a character, or otherwise remove trading opportunities.

    Will there be absolutely no items that will be bound to a character? It isn't possible to say with any certainty at this point, there might be.
    Kurz zusammengefasst:

    Bisher ist der Handel bei Diablo 2 eher Schwer, zum einen Wissen neue Spieler nicht was ein Item wert ist, zum anderen gibt es immer unterschiedliche Meinungen darüber, da für den einen ein Items deutlich mehr wert sein könnte als für den anderen Spieler. Somit sind sich meistens beide nicht über den Wert des Items einig. Letztlich kommt meistens kein Tausch zustande, obwohl beide Spieler eigentlich das Item des anderen gut gebrauchen könnten.

    Deshalb hat Bashiok gesagt, er möchte das es in Diablo 3 eine stabile Währung gibt "kurz gesagt Gold", damit gerade bei derartigen Problemen sich die Spieler trotzdem einig werden können und statt Item gegen Item dann lieber das Item gegen Gold verkaufen.

    Außerdem hat Bashiok noch über das "Item Binding" gesprochen. In World of Warcraft werden seltene Items an den Charakter gebunden der sie gefunden hat. Deshalb können diese Items natürlich nicht weitergegeben werden. Bei Diablo 3 soll dies allerdings nicht der Fall werden, hier möchte man besonders den Handel anregen. Man könne aber noch nicht mit Gewissheit sagen ob nicht doch das ein oder andere Item an den Charakter gebunden wird.

    Foreneinträge: Diablo III Forums and Battle.net

    Quelle: blizzplanet.com
    Zuletzt geändert von HQ|Sisslik; 14.07.2008, 02:23.
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