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patch 1.03

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  • patch 1.03

    was meint ihr zu 1.03
    welche rasse wurde geschwächt, welche verbessert. ich meine die guten wurden etwas geschwächt,da man wohl jetzt keine gehöfte mehr neben warge setzten kann (betroffen: furten der isen, östliches rohan). außerdem dürfte man mit adler nicht mehr den balrog killen können. dazu kommt nochdas elben nicht mehr so lange da sind(rohirim auch aber dei holt keiner) find ich etwas unverständlich das mordor garnicht verschlechtert wurde. böse war schon vorher besser, und jetzt noch besser rohan wurde gar nicht verbessert, die hat ja vorher schon niemand genommen
    wenigstens wurden rain und darkness geschwächt. hätten sie aber lieber wolkenbruch stärken sollen.na ja, wir werden sehen.
    Zuletzt geändert von lucci90; 21.10.2005, 20:35.

  • #2
    Ich bin gleicher Meinung. Die guten wurden verschlechtert und die bösen noch mehr gestärkt. Genau das gegenteil das ich erwartet hätte. Rohan wird so so ziemllich arm dran sein.

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    • #3
      Bissher wurden nur die allgemeinen Änderungen veröffentlicht, die mehrere Völker betreffen... Was genau an den einzelnen Völkern selbst gemacht wurde, ist meines Wissens noch nciht bekannt...
      Von daher wäre ein Urteil darüber etwas vorschnell
      Hier ensteht eine neue Signatur.

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      • #4
        Kann sein aber Rohan ist jetzt schon wahrscheinlich die schwächste Rasse und wenn ihre verstärkungen schneller weg sind, Adler Balrog nich mehr killen dann hat es Rohan schon genug schwer. Gandi killt Balrog auch nich mehr also ist Gondor auch ärmer dran. Ich glaub Sägewerke produzieren jetzt mehr und SChlachthäuser kosten weniger. So hab ich mal den Schluss daraus gezogen das die guten schlechter gemacht werden. Das mit Rohan hab ich nur gesagt weil sie jetzt shcon schlecht sind.

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        • #5
          was ist der schon draußen???
          wird/wurde das nat problem behoben???
          http://www.wocares.com/dieb/get.php?user=momoundco

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          • #6
            ohman! Das waren doch nur die allgemeinen Veränderungen! Hat hier im Thread auch über mir schonmal einer erwähnt! Da kommt noch viel mehr.
            Rohan ist definitiv nicht arm dran. Und Gondor schon überhaupt garnicht!
            Ihr wisst z.B. nicht das Orcs extrem verschlechtert wurden! Das kommt alles noch.. wartet doch mal ab! Es wird sehr ausgeglichen sein, und Mordor wird extrem hart zu spielen sein, aber effektiv!

            gruß
            Shai

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            • #7
              Finde ich aber gut das der Balrog nun endlich mehr aushält! Sonst konnte man den ja wiklrich in die tonne treten. Nun lohnt es sich nun auch wieder auf ihn zu sparen!
              Time to ride!

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              • #8
                shai hat mal wieder recht ^^

                die bösen seiten wurden krass geschwächt, was ist mordor ohne dunkelheit?? nix...
                und irgendwann ist dauerhell, ich als gondor spieler bin jetzt auch schon immer über wetter gegen mordor gegangen (wenn es gleichzeitig da war) und ohne dunkelheit fallen die ollis und trolle wie nix....
                dass der balrog endlich nicht mehr gegen adler fällt ist richtig, denn warum sollte man die ultimative waffe einfach weghauen?? rohan, mordor und isen haben nix um balli / adt abzuwehren, wie unfair ist es, dass man mit gondor den balli abwehren kann??

                hoffe auf einen ordentlichen patch =)

                enjoy the game
                Why am I fighting to live, If I'm just living to fight?
                Why am I trying to see, When there ain't nothing in sight?
                Why am I trying to give, When no one gives me a try?
                Why am I dying to live, If I'm just living to die?

                enjoy your life

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                • #9
                  ah shai beehrt das board mit einem besuch ist schon lange her seit dem letzten mal.

                  wenn du mehr weißt könntest du es bitte uns sagen

                  viel glück in der eps!! dein einer sieg vs fischii war genial! deine niederlage vs attila unglücklich, aber passiert mir auch als(obwohl ich durch und durch noob bin).


                  2topic: vielleicht waren meine schlüsse etwas voreilig. mordor ohne dunkelheit ist wirklich scheiße. und wenn orcs verschlechtert werden, wie sollen sie dann die map halten? naja wir werden sehen

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                  • #10
                    hier mal ein Auszug aus der Vorankündigung:

                    ----------------------------------------------------------------------------

                    - Darkness and Freezing rain now take longer to recharge (5 min) than their effectiveness time (3 min)
                    - Cloudbreak recharge time is now 6m 15s
                    - Summoned Elves duration reduced (2 mins from 3 mins)
                    - Summoned Eagles duration reduced (1m30s from 2 mins)

                    - Balrog now have a faster wings-takeoff animation (0.7s from 1.7s), improving the AotD vs Balrog scenario balance
                    - Balrog sensibly more resistant to magic damage like the one from Lightning Strike (80% damage taken from 100%)
                    - AotD damage vs the Balrog reduced (approx. 30% of the original)
                    - Balrog whip can now target air units, reload increased (30s from 5s), damage vastly increased (1 whip = dead eagle, 1/3rd health nazgul, half health lvl5 White Gandy), heroes can't resist it's knockback anymore
                    - Balrog whip attack now has a special damage multiplier (x15) making it able to overflow Gandalf's bubble shield and bring a full health level 10 White Wizard down to 40% health. Lethal damage if Gandalf is casting any spell
                    - Balrog now takes less damage from Eagles (40% from 100%)

                    - All infantry Forged Blades damage per second reduced by one third
                    - All basic infantry now more resistant to specialist damage (Pikemen, Tower Guard, Soldier of Rhun). It's now 29%/20% damage taken (from 50%/40%, without/with heavy armor).
                    - Basic Infantry Heavy armor fire vulnerability slightly increased (20% damage taken from 0%)
                    - Catapult, trebuchet (60% from 100%) and ballista (50% from 100%) now more resistant to Ent damage
                    - FoD Castle Towers base damage increased (25 from 20)
                    - Final balance of cavalry:
                    Howl Warg > HS Knights > Rohirrim > Wargs > Knights ~= Rohirrim (HS = Horseshields)
                    FU Knights > FU Rohirrim > FU Wargs (FU/Full Upgrade = Horseshields+Forged Blades+Heavy Armor)
                    - All combo hordes now get special bonuses: +10% dmg, +10 armor for melee+ranged, +20% armor for melee+cavalry and 120% dmg for pike+ranged or pike+melee

                    - FoD's outer slaughterhouses cost reduced (300 from 350) and provides similar
                    cash as a lumbermil with 4 laborers (220 from 150 credits per minute). Ranks up to level 2 faster (6 min), when it matches a lumbermill production with 6 laborers (255 cpm). At rank 3, on the 23 min mark, provides 270 credits per minute.
                    - Outpost (expansion) Citadels now have new models and are garrissonable, cost lowered (600 from 800). New mordor outpost hosts batts visibly and on top of them, batts take advantage of auras but die if the outpost is destroyed.
                    - Outpost Citadels health sensibly reduced (2700 from 4000), can't be entered while repairing
                    - Warg Lairs now drop 2 chests with 120-160 gold (from 50) and Trolls Lairs drop 4 chests with 150-180 gold. Total average is 280 gold from a warg lair and 660 gold from a troll lair.
                    - Neutral Warg now does more damage to structures (33% from 10%)
                    - Neutral Warg now does more damage vs citadels (90% damage vs 33%)
                    - Neutral Troll now has a larger guarding range (375 from 350)
                    - Creep lairs are now more vulnerable to cavalry (crush) damage (56% damage taken from 50%). In practice that means 10 less blows from an unupgraded knight or rohirrim to destroy.

                    --------------------------------------------------------------------------

                    Kommt sicher noch das ein oder andere. ich hab z.b. mal was von einem neuen skill oder spruch für lvl 10 saruman gehört. aber ob da was dran ist, wir werden sehen, die endgültigen änderungen wird man dann erst der read me entnehmen können ...
                    Zuletzt geändert von GeHennA; 23.10.2005, 10:48.

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                    • #11
                      also wie der shaibub schon gesagt hat macht ma langsam leutz das was da rausgegeben wurde sind wirklich nur total allgemeine sachen zu den einzelnen armeen wird darin noch überhaupt garnix ausgesagt. ausserdem ist es noch immer n gutes stück hin bis der patch rauskommt also abwarten und nich verrückt machen

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                      • #12
                        Seh ich auch so. Nicht wieder im Vorfeld wilde Spekulationen äusern. Ich warte den Patch lieber erst ab, und mache dann mein Urteil drüber. das ist am sichersten.
                        Ich hoffe aber, das er gut wird.... :easucks:
                        sigpic

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                        • #13
                          hier mal ein auszug der isen-changes in 1.03

                          Isengard:
                          ---------

                          • Warchant recharge increased to 2m15s (from 2m)
                          • Vision of the Palantir now gives +15% speed to cavalry, crossbowmen (including combos), heroes and long ranged artillery units in its central area of effect. 2m40s recharge, 35s duration.
                          • Saruman's Fireball and Lurtz' cripple accuracy and extension range increased (280 vs 250)
                          • Saruman's leadership effect reduced, now +30% Armor, 200% Experience, Fear Resistance (from 150% Damage, +50% Armor)
                          • Saruman's maxhealth increased by 10% (1100 from 1000) and Wormtongue setup time reduced (1.2s from 2s)
                          • Lurtz Passive Leadership Damage boost reduced (+60% from +100%)

                          • Uruk•Hai with heavy armor now more vulnerable to crush damage (60% from 50%)
                          • Crossbowmen have a longer pre-attack time (730ms from 500ms), per position
                          • Pierce damage of crossbowmen vs cavalry reduced by 30%
                          • Pikemen slash vulnerability (123% from 100% with heavy armor) and fire vulnerability (100%/75% from 60%/15%, unarmored/armored) increased
                          • Warg Riders cost reduced (760 from 800), and now have health recovery ability when not fighting - 30s to start healing, 2 seconds for each 2-point heal
                          • Warg's Howl is now 160% damage (from 150%) for 29s (from 35)
                          • Warg's howl have a new aura effect, Heavy armor also has a new black skin to help distinguish their current power at any time
                          • Wargs with Forged Blades now do less damage (80 from 90)
                          • Berserker build time decreased (13s from 20s)
                          • Berserker now slightly more pierce vulnerable (115% taken from 100%)
                          • Ballista AI and pathing improved
                          • Ballista sensibly more resistant to fire (25% from 50%) and siege (33% from 50%) damage
                          • Ballistas now have a faster rate of fire (7s reload from 8s)



                          hier nun die rohan-changes

                          Rohan:
                          ------

                          • Ent Allies Power Point cost reduced to 6 (from 8 )
                          • Elven Woods cost reduced (2 points from 3 points)
                          • Some Rohan hero abilities (blademaster,shieldmaiden and glorious charge) are no longer cancelled by Freezing Rain
                          • Glorious Charge reload increased (1m45s from 1m), damage decreased (130% from 200%)
                          • Eowyn starts with horse
                          • Gimli's rank-5 ability - slayer - recharge increased (1m30 from 1m)
                          • Gimli axe throw recharge now takes longer (40s from 10s), gained some splash damage, half power vs heroes
                          • Aragorn, Legolas and Gimli now cost 5 command points each
                          • Aragorn's Blademaster duration slightly reduced (25s from 30s)
                          • Aragorn's Army of the Dead has a shorter duration (32s from 45s)
                          • Aragorn attacks faster and with 1/4th damage on its splash area, blademaster damage boost reduced (+50% from +100%), price increased (3500 from 3000), more vulnerable to MAGIC damage (100% from 75%)
                          • Aragorn revival costs slightly increased to reflect its new cost
                          • Aragorn, Legolas and Gimli now take more experience to level up above rank 7 (1100/1500/2000 from 900/1100/1500)
                          • Legolas can't be killed by Istari Light in a single hit anymore
                          • Legolas' Hawk Strike now has a 30% damage boost vs Gandalf, recharge is now longer (45s from 30s)
                          • Eomer buildcost increased (1400 from 1200), spear damage reduced (280 from 400), smaller splash with half damage, spear recharge much faster (25s from 60s) and available from start
                          • Eomer Horse leadership now on Rank 4, damage boost reduced (+60% from +100%)

                          • 'Crush revenge' damage higher for peasants (40 from 20 slash)
                          • Rohirrim now take less command points (15 from 20)
                          • Rohirrim attack reload increased (750ms from 1s, Damage per second = 53 from 40)
                          • Rohirrim is now more resistant to slash damage (90% from 100%)
                          • Rohirrim is now 10% more efficient vs Warg Riders (able to beat a batt without howl)
                          • Rohirrim with HorseShields and HeavyArmor now more resistant to Magic attacks (80% from 100% damage taken)
                          • Horseshield now gives less pierce-resistance to Rohirrim (30% taken from 20%). Heavy armor and HA+shields remain the same.
                          • Yeoman Archers have now much more base damage - 32 pierce (from 10) and 37 flame (from 15) - but reload time is approximately 2.5 seconds longer per arrow
                          • Yeoman Archer's now have 15% more speed. Crush-revenge damage (15 from 10) and buildtime (33s from 30s) increased
                          • Elven Warrior's sight range reduced (270 from 420)
                          • Elven Warriors now take more pierce damage with Heavy armor (60% from 40%) and 100%/20% flame damage (from 30%/0%)
                          • Elven Warriors on swords now do Slash damage as in 1.01, speed reduction on formation is now lower (-25% from -40%).
                          • Elven Warrior with heavy armor now more resistant to URUK (55% from 60%) and specialist (23% from 30%) damage, Crush vulnerability sensibly increased (90%/65% from 50%/50%), crush revenge damage halved.
                          • Treebeard now has longer weapon range (600 from 500) and rock-throw damage (520 from 400)
                          • TreeBeard now has a new aura effect to help distinguish the Ents under its effect
                          • TreeBeard now adds a leadership to Ents, increasing their armor by 50%, speed by 25% and rock throw range by 10%
                          • Treebeard enraged time reduced (1m30s from 2m30s)
                          • Ents crush vulnerability increased (40% from 1%)
                          • Standard Ents health reduced (1700 from 2000) - please notice that total health with TreeBeard aura is around 2500
                          • Rohirrim Archer now does only 28% damage to anti-cavalry units (Tower Guard, Soldiers of Rhun, Elven Warrior and Pikemen), and less damage to trolls and drummer trolls (56% from 100%). Crush resistance increased (80%/30% from 100%/40%)
                          • Rohirrim Archer is now more vulnerable to pierce damage (130%/50% from 100%/40%, with/without Heavy Armor) and flame (100%/80% from 50%/0%)

                          • Archery range experience requirement reduced - only three yeomans needed to rank up
                          • Rohan Walls health reduced (4000 from 5000)
                          • Rohan Gate more resistant to magic damage (120% from 300%)
                          • Stables now level up much faster (1800 from 3000 experience required)
                          • Armory cost now 1300
                          • All Rohan upgrades now research in 45s (vs 30s)
                          • Forged Blades equip cost increased (350 from 300)
                          • Heavy armor equip costs decreased (250 from 300)
                          Zuletzt geändert von enjoy; 30.10.2005, 16:08.
                          Why am I fighting to live, If I'm just living to fight?
                          Why am I trying to see, When there ain't nothing in sight?
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                          • #14
                            Na endlich feuern die ballisten schneller , hat gandi weniger zeit wegzulaufen ^^

                            Kommentar


                            • #15
                              Und wann kommt der Patch nun entlich. Ich glaube der Patch wurde letztes Jahr anfang Juni angekündigt
                              Motherboard: Abit AI7
                              CPU: Intel Pentium 4 Northwood 2 Ghz @ 2.5 Zalman 3000 ALCU
                              RAM: 786 Mb Kingston Value
                              VGA: Leadtek Winfast a350 thd fx 5900 @xt timings @ 500/950
                              HDD: 80GB IDE 100
                              Netzteil : BeQuiet p6 520 Watt
                              Gehäuse: Termaltake Soprano
                              Maus:Logitech MX500

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